Najnowszy numer SUKCESU już dostępny 🌞 Sukces po poznańsku to najpopularniejszy magazyn lifestylowy o Poznaniu 🌞  

Organizator:

KIA – nowoczesność, komfort i ekologia na wyciągnięcie ręki

Podziel się

Rynek motoryzacyjny nieustannie się zmienia. Nowoczesne technologie, innowacyjne rozwiązania i dynamicznie rozwijająca się oferta samochodów przyciągają coraz większą liczbę klientów. O najpopularniejszych modelach marki KIA, nowościach w segmencie aut elektrycznych, o rynku samochodów używanych oraz nowo otwartym punkcie sprzedaży KIA Marvel w Poznaniu – rozmawiamy z Panami dyrektorami: Sebastianem Zarychtą – dyrektorem sprzedaży oraz Mariuszem Kocikiem – dyrektorem serwisu marki KIA we wszystkich Oddziałach Grupy Marvel.

 

ROZMAWIA: Monika Kanigowska

ZDJĘCIE: Piotr Pasieczny Fotobueno

[Współpraca reklamowa]

 

Kto jest Waszym głównym klientem? Klient indywidualny czy firmy?

Sebastian Zarychta: W marce KIA przeważająca część to klienci indywidualni. Jesteśmy wiodącą w Polsce marką jeśli chodzi o sprzedaż do tej grupy klientów.

Jakie modele cieszą się obecnie największą popularnością wśród tych klientów?

SZ: Są to nasze flagowe modele, które od lat cieszą się największym zainteresowaniem w salonach, zarówno w Poznaniu, jak i w Łodzi, czy  Bełchatowie. Wśród najchętniej wybieranych nadal znajdują się Kia Sportage, Kia Ceed oraz miejski crossover Kia XCeed – każdy z nich ma coś wyjątkowego do zaoferowania.

Kia Sportage to świetna opcja dla tych, którzy cenią przestrzeń, wygodę i nowoczesny design. W różnych wersjach wyposażenia, z różnymi wariantami silnikowymi (w tym hybrydy) oraz napędem na przednie lub wszystkie koła. Drugim najchętniej wybieranym modelem pozostaje niezawodny Ceed. Zawiera on wszystkie cechy, których poszukuje klient – atrakcyjny wygląd, wysoką jakość wykonania, dobre osiągi i niskie koszty eksploatacji. Dzięki kilku typom nadwozia Ceed radzi sobie znakomicie w codziennej jeździe miejskiej, gdzie liczy się każdy centymetr długości pojazdu. Natomiast XCeed cieszy się popularnością z kilku istotnych powodów. Łączy cechy kompaktowego crossovera i dynamiczną sylwetkę hachbacka. Nadaje mu to atrakcyjnego i sportowego wyglądu. Dzięki wyższemu zawieszeniu auto zapewnia lepszą widoczność i większy komfort jazdy. Nie musimy się obawiać wysokich krawężników przy parkowaniu, a wsiadanie i wysiadanie z pojazdu jest również bardziej praktyczne.

Obecnie każda marka ma już w ofercie modele hybrydowe i elektryczne. Kia również konsekwentnie rozwija segment pojazdów elektrycznych. Czy może Pan opowiedzieć o najnowszym modelu EV3?

SZ: Tak, nasz model Kia EV3 zadebiutował w drugiej połowie 2024 roku. Jest to kompaktowy SUV w pełni elektryczny. Od debiutu KIA EV3 zdobywa uznanie wielu klientów. Przestronna w środku, nowoczesna, a co najważniejsze zasięg na jednym ładowaniu sięga do 600 km w wersji z baterią 81,4 kwh. Szybkość ładowania jest w tych czasach bardzo istotna, w tym przypadku naładowanie akumulatora od 10% do 80% zajmuje jedynie 31 minut! Auto jest wyposażone w zaawansowane technologie, które do tej pory były zarezerwowane dla flagowego modelu EV9. Ceny modelu EV zaczynają się już od 159 000 zł brutto, w zależności od wersji wyposażenia i pojemności baterii.

W samochodach spalinowych zużycie paliwa jest w mieście większe, na trasie mniejsze. A jak to wygląda w samochodach elektrycznych?

Mariusz Kocik: Co do zasady podobnie, tylko odwrotnie – w mieście samochody elektryczne mają większy zasięg, na trasie mniejszy. Wynika to z tego, że elektryki mają umiejętność odzyskiwania energii, czyli czym więcej jeździmy w ruchu ulicznym w korkach, tym rozładowanie baterii jest mniejsze i zwiększa się nam zasięg jazdy. W trasie, w czasie jazdy z większymi prędkościami, zużycie energii jest na tyle duże, że zasięgi są znacznie mniejsze niż ma to miejsce w samochodach spalinowych. Producenci samochodów elektrycznych nieustannie pracują nad tym, aby ten bilans zmienić.

Czyli na ten moment „elektryk” to idealny wybór jako auto miejskie, które jest ekologiczne, a kupujący mogą liczyć na dotacje rządowe przy zakupie tych samochodów.

SZ: Tak, obecnie każdy nasz model elektryczny umożliwia skorzystanie z dotacji rządowych przy zakupie pojazdu. Program „NaszEauto” wystartował w lutym tego roku i cieszy się sporym zainteresowaniem. Dotacja skierowana jest dla osób fizycznych i jednoosobowych działalności gospodarczych. Wartość zakupionego pojazdu nie może przekroczyć 225 000 zł netto, a maksymalna wartość dopłaty wynosi do 40 000 zł przy spełnieniu wszystkich warunków programu.

KIA Marvel inwestuje również w rynek samochodów używanych. Czy może Pan opowiedzieć o nowym punkcie sprzedaży w Poznaniu?

SZ: W roku 2024 rynek samochodów używanych w Polsce odnotował znaczny wzrost sprzedaży. Zauważyliśmy to również w naszych salonach, w roku 2024 sprzedaliśmy ponad 20% więcej samochodów używanych niż rok wcześniej. Dlatego postanowiliśmy poszerzyć naszą ofertę na rynku poznańskim i otworzyć nowy punkt sprzedaży samochodów używanych. W lutym 2025 roku zakończyliśmy inwestycję i przewożenie aut z naszych pozostałych oddziałów. Obecnie posiadamy na placu ponad 100 samochodów różnych marek dostępnych od ręki i w atrakcyjnej cenie. Każdy klient znajdzie samochód dla siebie.

MK: Wszystkie oferowane przez nas samochody przed wystawieniem do sprzedaży, są dokładnie sprawdzone. Każdy samochód przechodzi przez nasz serwis, gdzie zostaje zbadany pod względem technicznym i lakierniczym. Pozwala nam to zagwarantować jakość sprzedawanych przez nas samochodów.

 

Jakie usługi oferuje serwis KIA Marvel i czym wyróżnia się na tle konkurencji?

MK: Świadczymy pełen zakres usług serwisowych: przeglądy, naprawy mechaniczne i blacharsko-lakiernicze, a także kosmetykę pojazdową. Co ważne mamy własną Stację Kontroli Pojazdów, w której wykonujemy obowiązkowe coroczne badania techniczne, potocznie zwane przeglądami rejestracyjnymi. Przeglądy takie wykonujemy dla pojazdów wszystkich marek pojazdów osobowych i dostawczych do 3,5 tony oraz dla motocykli. Warto wspomnieć, że wykonujemy pełen zakres usług lakierniczych, zarówno przy drobnych uszkodzeniach, jak i większych naprawach powypadkowych. Dodatkowo oferujemy transport pojazdów na terenie Polski oraz kompleksową obsługę w przypadku szkód komunikacyjnych.

Czy oferujecie pojazdy zastępcze na czas naprawy?

MK: Tak, posiadamy flotę samochodów zastępczych, które klienci mogą wynająć na czas naprawy. Oferujemy również pomoc w organizacji transportu. Podkreślę dodatkowo, że jako nieliczni oferujemy elektryczne pojazdy zastępcze do napraw serwisowych i blacharsko-lakierniczych.

Często słyszy się głosy, że naprawa samochodu długo trwa. Czy w serwisie KIA Marvel są plany, aby ten proces usprawnić?

MK: Tak, w naszym serwisie podejmujemy kroki, aby maksymalnie skrócić czas realizacji usług. Stosujemy nowoczesne rozwiązania techniczne, które przyspieszają proces naprawy. Wiemy, że czas to jeden z najważniejszych czynników, dlatego staramy się dostosować naszą ofertę tak, aby klienci nie musieli długo czekać na swoje pojazdy.  Jednym z najnowszych rozwiązań jest możliwość nagrania filmu podczas obsługi serwisowej. Film jest wysyłany na serwer, a klient otrzymuje SMS z linkiem do jego obejrzenia. Na tej podstawie klient ma możliwość naocznego zapoznania się z koniecznością wymiany np. klocków hamulcowych i na tej podstawie może łatwo i szybko podjąć decyzje co do ich wymiany. W naszej firmie stwierdzenie „czas to pieniądz” ma realne odzwierciedlenie na każdym etapie obsługi klienta. 

 

Zapraszamy do odwiedzenia strony: www.marvelgrupa.pl