Hyundai Karlik – tajemnica sukcesu Dealera Roku

25 lipca 2019

Hyundai Karlik już po raz drugi z rzędu został wybrany Dealerem Roku. Z tej okazji postanowiłam udać się do podpoznańskiego Baranowa – jednego z dwóch salonów marki należących do firmy Karlik – żeby sprawdzić, co czyni to miejsce tak wyjątkowym. To, czego się dowiedziałam, przerosło moje oczekiwania. Hyundai Karlik to nie tylko miejsce, z którego wyjechać możemy nowoczesnym i bezpiecznym samochodem, ale również przykład firmy, która wykorzystuje swój komercyjny sukces, by pomagać innym.

 

TEKST: Joanna Małecka

ZDJĘCIA: Hyundai Karlik

 

 

Moja wizyta w autoryzowanym salonie Hyundai Karlik w Baranowie zaczęła się tak, jak wizyta każdej osoby poszukującej wymarzonych „czterech kółek”. Od wejścia przywitała mnie miła i profesjonalna obsługa salonu. Niestety dziś nie przyjechałam tu nic kupić – uśmiecham się. Nim spotkam się z moim rozmówcą, rzucam jeszcze okiem na lśniące samochody wystawione w przestronnym i nowoczesnym salonie. To jedna z dwóch lokalizacji Hyundai Karlik w Poznaniu. Drugi salon, przy ulicy Abpa A. Baraniaka, już niebawem przeniesie się do powstającego właśnie, nowoczesnego budynku na Franowie przy ul. Torowej w Poznaniu.

Moją rozmowę z Marcinem Tyczyńskim, dyrektorem sprzedaży Hyundai Karlik, zaczynam od tematu, który jest złamaniem swego rodzaju branżowego stereotypu. Dotyczy on kobiet, które w zdominowanej przez mężczyzn branży, w firmie Karlik zajmują kluczowe stanowiska – Rzeczywiście, pracuje u nas wiele kobiet, które znakomicie realizują się na stanowiskach handlowych – mówi. – Powiem więcej, panie osiągają najlepsze wyniki. Potwierdzeniem tego jest fakt, że kierownikiem Działu Sprzedaży w salonie w Baranowie jest właśnie kobieta. Oczywiście na sukces firmy pracuje cały zespół, ponad 80 osób, które na co dzień dbają o zadowolenie klientów. Dowodem na to, że im się to udaje, jest zdobyty po raz kolejny tytuł Dealera Roku. – Tytuł ten, przyznawany przez Importera Hyundai, jest dla nas ogromnym wyróżnieniem oraz potwierdzeniem docenienia naszej pracy – dodaje Marcin Tyczyński. – Nie osiadamy jednak na laurach, ale dalej się szkolimy, inwestujemy w pracowników i pracujemy na dobre imię firmy. A nie ma większej nagrody niż zadowolony klient, który nie tylko do nas wraca, ale rekomenduje nasz salon i serwis innym.

Produkt to podstawa

Wyjątkowe wyniki sprzedażowe pracującego tu zespołu, to nie tylko zasługa świetnych handlowców, ale również wysokiej jakości samochodów, które Hyundai ma w ofercie. Rozglądając się po salonie i poznając możliwości kolejnych modeli marki, zaczęłam poważnie rozważać zakup nowego auta. A może by tak już dziś wyjechać samochodem moich marzeń? – pomyślałam. – Widzę, że zainteresował Panią Hyundai Tucson, bardzo dobry wybór – mówi Karol Wiśniewski, kierownik serwisu Hyundai Karlik. – To samochód najczęściej wybierany przez naszych klientów, zaraz obok modelu i30. Poza tym, klienci mają możliwość zakupu obu tych modeli w formie abonamentu, w ramach którego płatność zaczyna się już od 899 zł brutto miesięcznie. Klient użytkuje wówczas samochód bez żadnych dodatkowych i ukrytych kosztów. W cenie otrzymuje również serwis i wymianę opon, a co najważniejsze – wpłata własna nie jest wymagana. – Muszę dodać, że trudno o znalezienie równie dobrej oferty – mówi Marcin Tyczyński. – Hyundai ma pięcioletnią gwarancję bez ograniczeń na takie podzespoły, jak silnik czy skrzynia biegów, oczywiście bez limitu kilometrów.

Spodobał mi się. I Hyundai, i zespół, który tak dobrze o mnie zadbał. Z radością patrzyłam na pozostałe modele dumnie prezentujące się w przestronnym salonie. Zrozumiałam, że każdy może znaleźć tutaj coś dla siebie: od przedsiębiorcy, przez duże firmy szukające floty, po klienta indywidualnego, który szuka wygody, bezpieczeństwa, komfortu i rozsądnej ceny. – Hyundai bardzo dobrze się rozwija. Zrobił też mocny przeskok wizerunkowy, ponieważ do niedawna marka ta kojarzyła się z samochodami tanimi, powiedzmy w granicach 30 tysięcy złotych. Dziś średnia wartość sprzedawanego samochodu jest prawie trzy razy wyższa – mówi Marcin Tyczyński. – Widać, że klienci wybierają wersje lepiej wyposażone, większe, bardziej zaawansowane technologicznie. Mamy w swojej ofercie dwa samochody elektryczne, a za chwilę wprowadzamy drugi samochód hybrydowy – Hyundai Kona hybrid.

Zauważyłam też, że Hyundai to bardzo nowoczesny design i rozwiązania, których nie ma żadna inna marka. – Model Ioniq jest pierwszym na świecie, który ma trzy różne napędy hybrydowe – wyjaśnia Karol Wiśniewski. – Warto również podkreślić, że nasze samochody są bezawaryjne, a w światowych rankingach zajmujemy pierwsze miejsca – dopowiada Marcin Tyczyński. – Mamy samochody z silnikami wolnossącymi, które wystarczają na lata. Oczywiście jest też coś dla zwolenników nowoczesnych technologii, czyli silniki doładowane, które są mocniejsze, bardziej ekonomiczne. Swój wymarzony samochód znajdą u nas również pasjonaci szybkiej jazdy, dzięki sportowej linii N, czyli aut o osiągach wyczynowych. Hyundai wprowadził także gamę N-line, nawiązującą designem do wersji sportowej, ale przy zachowaniu tradycyjnych silników. Jak sama Pani widzi, wybór jest ogromny.

Sztuka bezpiecznej jazdy

Bezpiecznie. Dynamicznie. Ekonomicznie. Te wartości połączyły firmę Karlik z centrum doskonalenia techniki jazdy Bednary Driving City. W jaki sposób przyczyniła się do tego marka Hyundai? Firma przekazała flotę samochodów, która składała się z modeli: Hyundai i30 w wersji Hatchback oraz Fastback, na których przez wiele miesięcy szkolili się zarówno uczestnicy ośrodka, jak i pracownicy oraz klienci Hyundai Karlik. Celem naszej firmy zawsze było i będzie bezpieczeństwo na drogach i jako firma motoryzacyjna czujemy się za nie odpowiedzialni. Dlatego chcemy, aby za wyborem marki Hyundai Karlik stał nie tylko produkt, ale przede wszystkim zaufanie do jego niezawodności, które potwierdzone jest praktycznym treningiem. Pod okiem doświadczonych instruktorów nasi klienci oraz pracownicy wzięli udział w szkoleniu, w trakcie którego mieli do dyspozycji pełną gamę modeli Hyundai. Dzięki temu nabyli umiejętności, które powinien posiadać każdy kierowca. Ponadto mieli sposobność poznać od całkiem nowej strony możliwości i zachowania samochodów, którymi jeżdżą na co dzień – opowiada Karol Wiśniewski.

Sukces rodzi sukces

Oprócz części biznesowej, bardzo istotna w działalności Hyundai Karlik jest aktywność prospołeczna i edukacyjna. U podstaw wartości, na których opiera się firma, leży wykorzystywanie osiąganego sukcesu w celu niesienia pomocy tym, którzy jej najbardziej potrzebują. Stąd współpraca firmy Karlik z Drużyną Szpiku, w ramach której dealer przekazał model Hyundai Tucson, nazwany przez członków fundacji – Szpikowozem. Samochód służy jako transport zarówno wolontariuszom, jak i pacjentom. Na tym jednak nie kończy się wsparcie dla fundacji. Pracownicy salonów oraz serwisów stale angażują się w projekty Drużyny Szpiku, dostarczając szpikowe paczki, zapewniając transport przy różnego rodzaju eventach, m.in. Dniach Mamy Onkologicznej, jak również biorąc udział w organizowanych przez firmę spotkaniach edukacyjnych z zakresu krwiodawstwa. W efekcie kilkoro z nich zapisało się do rejestru Dawców Szpiku.

Nadchodzi nowe

Angażowanie się firmy w różnego rodzaju projekty społeczne możliwe jest dzięki pracy wykonywanej na co dzień w salonach Hyundai Karlik nad Maltą i w Baranowie. Po wielu latach funkcjonowania, salon znajdujący się na Malcie, zmieni lokalizację. Powodem jest dynamiczny rozwój firmy, który wiąże się z koniecznością stworzenia większej przestrzeni, a co za tym idzie – nowego obiektu. W odpowiedzi na potrzebę firmy i rynku, nowy i większy budynek powstaje właśnie na Franowie przy ulicy Torowej. Powierzchnia wystawiennicza będzie liczyła ponad tysiąc metrów kwadratowych. – Ta inwestycja to dla nas ogromne i ciekawe wyzwanie – z uśmiechem opowiada Karol Wiśniewski. – Będzie to jeden z największych salonów marki Hyundai w Polsce. Przestrzeń umożliwi nam zaprezentowanie pełnej gamy modeli, wśród nich nowości. Da również szansę na jeszcze większy rozwój, nie tylko naszym obecnym pracownikom, poprzez awanse wewnętrzne, ale także nowozatrudnionym. Już niedługo będziemy szukać pracowników, zachęcamy w związku z tym do wzięcia udziału w rekrutacji. Chcielibyśmy powiększyć zespół o nowych pasjonatów motoryzacji, którzy napiszą kolejne rozdziały historii salonów i serwisów Hyundai Karlik. A naszych klientów zapraszamy już pod koniec tego roku do nowego salonu Hyundai Karlik.

www.karlik.hyundai.pl