#KarlikOnTour jedzie dalej

12 czerwca 2019

Po sukcesie serialu #KarlikOnTour, w którym wraz z partnerami promowaliśmy zdrowy styl życia i przybliżaliśmy poznaniakom LAGOM, czyli szwedzką sztukę życia w harmonii, postawiliśmy sobie pytanie: co dalej? Stwierdziliśmy, że nasz tour powinien jechać dalej, odkrywać nowe historie, inspirować i budować kolejne relacje. Nadal będziemy korzystać z założeń filozofii umiaru i hasła „dokładnie tyle, ile potrzebujesz”, jednak w drugim sezonie chcemy odkryć kolejne szwedzkie słowo, które wprost odwołuje się do głównych wartości marki Volvo czyli bezpieczeństwa, jakości i troski o środowisko naturalne – OMTANKE.

 

TEKST: Grzegorz Urbański

ZDJĘCIE: Volvo Firma Karlik

 

W języku szwedzkim słowo „Omtanke” oznacza „opiekę”, „troskę”, ale także „przemyśleć” – zawiera ono w sobie filozofię ochrony tego, co najważniejsze. Omtanke to wkład marki Volvo w budowę lepszego społeczeństwa oraz ochronę ludzi i środowiska poprzez budowanie współpracy w zakresie zrównoważonego rozwoju, a także promocję bezpieczeństwa ruchu drogowego wraz z przedstawicielami branży samochodowej oraz lokalnych i międzynarodowych organizacji. To także wkład w tworzenie, poprzez nasze wartości, praktyk odpowiedzialnego biznesu, w zgodzie z ideą etycznego przywództwa i prawami człowieka.

Volvo to globalna firma, co oznacza, że każda podjęta decyzja może mieć wpływ na świat i życie ludzi – dlatego w centrum wszystkiego, co robimy, jest zawsze człowiek. Nasze podejście do spraw środowiska wykracza poza działania związane z motoryzacją i ma wpływ na społeczeństwo. Bardzo skrupulatnie analizujemy konsekwencje naszych działań. Chcemy, by w 2025 roku 50 procent naszej sprzedaży stanowiły samochody elektryczne. Ten ambitny cel opiera się na pierwszej w branży motoryzacyjnej deklaracji, że wszystkie nasze nowe modele prezentowane od 2019 roku będą dostępne z napędem hybrydowym lub w pełni elektrycznym. Przesuwamy granice technologiczne, by znajdować nowe sposoby na zwiększenie bezpieczeństwa jazdy, przyjemności z prowadzenia i upraszczania codziennego życia.

Jako lokalny reprezentant Volvo, w Firmie Karlik, również korzystamy z Omtanke i podejmujemy przemyślane działania, które wpływają na życie najbliższej społeczności. Inspirację czerpiemy z natury Skandynawii – łączącej prostotę, piękno i funkcjonalność. W ten sposób powstały dwa projekty będące efektem troski o środowisko naturalne: biżuteria pARTs, wykorzystująca zużyte elementy samochodów Volvo oraz torba BANERKA, wykonana ze zużytych banerów oraz pasów bezpieczeństwa.

Volvo to synonim bezpieczeństwa, a świadczą o tym tytuły zdobywane w prestiżowych rankingach, jak choćby laur dla Volvo XC60 – najbezpieczniejszego samochodu 2017 w testach Euro NCAP. Ten wynik napawa nas dumą i motywuje do działania, dlatego cyklicznie organizujemy szkolenia w zakresie bezpiecznej jazdy dla naszych Klientów oraz edukujemy ich w dziedzinie udzielania pierwszej pomocy, a sami od roku aktywnie włączamy się w kampanię „Lepiej w kasku” i promujemy bezpieczne podróżowanie także na dwóch kołach. Podejmując wymienione inicjatywy globalny drogowskaz marki staramy się realizować lokalnie.

W drugim sezonie #KarlikOnTour, który startuje w czerwcu, będziemy podróżować z hasłem Omtanke i postaramy się pokazać „troskę” i „opiekę” w różnych wymiarach. Ponownie efekty naszych działań będzie można obserwować w mediach społecznościowych oraz blogu madebykarlik. pl. OMTANKE to nasza podróż.