Najnowszy numer SUKCESU już dostępny 🌞 Sukces po poznańsku to najpopularniejszy magazyn lifestylowy o Poznaniu 🌞  

Organizator:

Uczymy się od siebie nawzajem

04.10.2023 10:45:34

Podziel się

Od ponad 20 lat wyręczamy firmy w zarządzaniu odzieżą roboczą. Po stronie DBL jest doradztwo i dopasowanie odpowiedniej odzieży oraz regularna jej pielęgnacja. Naszą usługę powszechnie definiuje się jako usługę business to business, jednak dla nas to coś więcej niż B2B. Biznes tworzą ludzie, a oni tworzą relacje, a my tworzymy naszą firmę przez relacje właśnie i bezpieczeństwo poprzez właściwie dobraną odzież. DBL ubiera ludzi – profesjonalistów oraz specjalistów w wielu dziedzinach. Chcemy, żeby podczas wykonywania swojej pracy czuli się oni dobrze w naszej odzieży. A ludzie to zespół – zespół naszych klientów oraz firmy DBL. To dla nas priorytet.

TEKST: Agnieszka Kazuś, Anna Wegner
ZDJĘCIE: Marta Szyszka
[współpraca reklamowa]

Jesteśmy przekonani, że nasze myślenie wynika z DNA firmy. W Polsce jesteśmy obecni od ponad 20 lat, na terenie Niemiec DBL działa od 50 lat, a historia firmy Ahrens, która jest jednym z udziałowców DBL, może poszczycić się ponad stuletnią historią istnienia! 30 listopada 1895 roku przy ulicy Westerstrasse w Elmshorn powstał zakład pralniczy przekazywany z pokolenia na pokolenie. Obecny Zarząd DBL złożony z Agnieszki Kazuś, Adama Pibera oraz Stephana Kühla przez 23 lata współpracuje z potomkiem założycieli pralni w Elmshorn. Czerpiąc z tradycji i historii, obecny zarząd współtworzy firmę w Polsce w oparciu o ukształtowane przez lata wzorce oraz wartości rodzinne.

O wielkości przedsiębiorstwa nie decydują wyłącznie wyniki finansowe, ekspansja rynku czy kolejne otwierane oddziały. Najważniejszym zasobem są i zawsze będą ludzie. Szczególnie w obecnych czasach, gdy wiele osób realnie obawia się utraty pracy, ponieważ uważają, że z powodzeniem może zastąpić ich np. sztuczna inteligencja. Jednak to takie wartości jak relacje, empatia czy życzliwość są i będą najbardziej pożądane oraz doceniane przez klientów.

Kultura organizacyjna
Usługa, którą oferujemy, jest bardzo złożona. Każdy jej element jest inny, ma odmienną charakterystykę funkcjonowania. Mimo różnic w poszczególnych strukturach muszą one zintegrować się w jedną, sprawnie działającą całość, żebyśmy mogli dostarczać klientom usługę, jakiej oczekują i która zapewni im bezpieczeństwo w miejscu ich pracy. Oczywiście korzystamy z dobrodziejstw technologii, szukamy nowych rozwiązań, „uszczuplamy” (leanmenagment) pewne procesy, ale bez zaangażowania pracowników nie byłoby to możliwe.

W DBL ważna jest kultura organizacyjna, nierzadko jej mniej formalne komponenty. Często właśnie te niepisane zasady wywierają większy wpływ na sposób postrzegania organizacji przez pracowników. Oczywiście można mieć na ścianach wielkie napisy głoszące wizję i misję firmy, ale bez przeniesienia na realne działania słynnego powiedzenia „przykład idzie z góry”, na tychże napisach zaangażowanie zespołu się kończy. Na naszej tablicy ogłoszeń nie ma definicji misji i wizji – są za to kartki świąteczne, informacje o ślubach i narodzinach dzieci naszych pracowników i pracownic.

Zaangażowanie i rozwój
Nadrzędnym celem Zarządu jest wyznaczanie kierunku działania oraz kreowanie przestrzeni wspierającej zaangażowanie i rozwój. Zachęcają oni do dialogu, wspólnego poszukiwania rozwiązań, a także otwartości na głosy innych. Chodzi o to, żeby nie tylko komunikować cele oraz oczekiwania, ale też uczestniczyć w projektowaniu i budowaniu kultury przedsiębiorstwa. W sytuacjach tego wymagających tworzyć środowisko, w którym pracownicy mogą popełniać błędy w kontrolowanych warunkach.

Istotna jest także kadra menedżerska, ale rola menedżerów nie sprowadza się wyłącznie do nadzorowania swojego zespołu. Ich odpowiedzialnością jest wyznaczanie oraz komunikowanie celów danego działu, które są spójne z celami całej organizacji. Każdy z nich buduje relacje, wspiera zespół oraz dzieli się doświadczeniem. Parę lat temu w naszych strukturach powstała Akademia Sprzedaży DBL. Główną motywacją do powołania takiej jednostki było wprowadzenie nowych członków zespołu handlowego w swoje obowiązki, jednocześnie zapewniając wsparcie doświadczonego mentora, który dzieli się wiedzą. Na czele Akademii Sprzedaży stanął jeden z najbardziej doświadczonych i osiągających nadzwyczajne wyniki Doradca Klienta. Jego zadaniem jest aktywne wspieranie nowych członków zespołu, nadzorowanie ich pracy oraz, w razie potrzeby, korygowanie działań.

Nierzadko dzieje się tak, że w rolę mentorów wcielają się również młodsi członkowie zespołu, a ta bardziej doświadczona załoga – w rolę mentee. Czego więc obyty ze wszystkimi firmowymi niuansami pracownik może nauczyć się od młodszego kolegi? Przykłady można mnożyć, ale do tych najważniejszych możemy zaliczyć elastyczność oraz odejście od rutyny. Rozbudzenie ciekawości w zespole jest bezcennym „skutkiem ubocznym” współpracy osób znajdujących się na przeciwległych biegunach, jeśli chodzi o doświadczenie zawodowe. Technologie oraz nowinki techniczne to nierzadko chleb powszedni młodszego pokolenia. Poprzez swobodę i płynność, z jaką poruszają się w cyfrowym świecie, potrafią zaprosić do niego osoby, które do tej pory stroniły od tego typu rozwiązań.

Projekt Ambasador
Od 2020 roku, z inicjatywy Pani Prezes Agnieszki Kazuś, realizujemy projekt Ambasador, do którego zapraszamy naszych klientów. Poprzez promowanie produktów i usług partnerów zachęcamy klientów do bliższego poznania siebie nawzajem. Naszym celem jest stworzenie ekosystemu, w którym pracownicy DBL łączą nawzajem ludzi, biznesy, pasje, a czasami nawet i rodziny. Pragniemy zbudować wokół DBL przestrzeń do dzielenia się inicjatywami, również na zewnątrz organizacji.

W naszej firmie dominuje atmosfera wzajemnego wsparcia i uczenia się od siebie nawzajem. Myślimy, że to właśnie ten czynnik sprawia, że rotacja pracowników jest bliska zeru.