Najnowszy numer SUKCESU już dostępny 🌞 Sukces po poznańsku to najpopularniejszy magazyn lifestylowy o Poznaniu 🌞  

Organizator:

NIVEA – piękno w kolejnych pokoleniach

Podziel się

NIVEA to marka, którą zna niemal każdy. Jej charakterystyczne niebieskie opakowania kryją w sobie ponadstuletnią tradycję pielęgnacji skóry. Ale jak wygląda proces powstawania tych kultowych kosmetyków? Co sprawia, że produkty NIVEA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie? Aby znaleźć odpowiedzi na te pytania, zajrzeliśmy za kulisy jednej z najnowocześniejszych fabryk marki. W rozmowie z Panią Natalią Koryzna, Dyrektor Fabryki Beiersdorf Manufacturing Poznań, odkrywamy tajniki produkcji, ale również troskę o pracowników i środowisko.

 

ROZMAWIA: Monika Kanigowska

ZDJĘCIA: Piotr Piosik, Beiersdorf Manufacturing Poznań

[Współpraca reklamowa]

 

Kremy Nivea znają wszyscy, jest to z pewnością najbardziej rozpoznawalna marka na rynku. Ale konkurencja nie śpi. Czy rozpoznawalność marki pomaga?

Natalia Koryzna: Rozpoznawalność, jak i rzetelność i innowacyjność naszych marek nie tylko pomagają, ale wybijają nas ponad konkurencję. Nasze marki to synonim jakości, potwierdzonej klinicznie skuteczności i obsesji na punkcie pielęgnacji skóry. Wdrażamy na rynek rewolucyjne nowości, które podnoszą jakość życia konsumentów. To firma Beiersdorf wyprodukowała pierwszą na świecie emulsję do twarzy, olejek z filtrem UV, mydło do golenia, krem z koenzymem Q10, dezodorant nie pozostawiający śladów na ubraniach czy ostatnio Thiamidol redukujący przebarwienia oraz Epicelline opóźniający proces starzenia się skóry.

Jakie produkty powstają w poznańskiej fabryce i czym wyróżniają się na tle konkurencji?

Tu produkujemy najlepsze kosmetyki marek Nivea, Eucerin i Bambino. W poznańskiej fabryce produkujemy kosmetyki do pielęgnacji twarzy oraz balsamy do ciała i specjalizujemy się w szybkim wdrażaniu innowacji. Kremy we wszelkiego rodzaju słoiczkach, dyspenserach, tubkach i pipetach pochodzą od nas. Od tego roku produkujemy również musy do mycia twarzy, olejki pod prysznic i kremy do golenia. Wyróżnia nas jakość i przede wszystkim skuteczność naszych kosmetyków oraz stosunek jakości do ceny.

 

Poznańska fabryka NIVEA przeszła niedawno ogromną rozbudowę. Jakie korzyści przyniesie ta inwestycja – zarówno w kontekście produkcji, jak i dla lokalnego rynku pracy?

Rzeczywiście przez ostatnie 5 lat fabryka się znacząco powiększyła: potroiliśmy kubaturę budynków, zainstalowaliśmy sześć nowych mikserów do produkcji masy i sześć nowych linii produkcyjnych do jej spakowania. Do tego zbudowaliśmy nowoczesne laboratorium, strefę spedycji, magazyn wysokiego składowania i dla surowców niebezpiecznych oraz wytwornice pary, sprężarki, systemy wody lodowej i gaśniczej oraz oczyszczalnię ścieków i szafy elektryczne dla całego rozbudowanego zakładu. Dzięki podwojonym mocom produkcyjnym przejęliśmy produkcję od podwykonawców i stworzyliśmy ponad 200 nowych miejsc pracy.

 

Fabryka NIVEA jest związana z Poznaniem od wielu lat. Jak ważne jest dla firmy budowanie relacji z lokalną społecznością i jakie działania podejmują Państwo w tym kierunku?

Tak, jesteśmy związani z Poznaniem już ponad 100 lat, z czego od 25 lat w aktualnej lokalizacji przy ul. Gnieźnieńskiej. Dobre relacje z lokalną społecznością są dla nas ogromnie ważne, pracownicy Beiersdorf w ramach wolontariatu regularnie wykonują prace na rzecz lokalnych społeczności. Działamy z różnymi partnerami, w tym m.in. z Fundacją Pomocy Wzajemnej BARKA, Stowarzyszeniem na TAK, Fundacją TAKpełno-sprawni. Blisko współpracujemy z poznańskimi uczelniami, w tym szczególnie z Politechniką Poznańską.

W ubiegłym roku otrzymaliście nagrodę „Solidny Pracodawca” w konkursie Wielkopolskie Filary Biznesu. Co sprawia, że Beiersdorf Manufacturing Poznań jest tak cenionym miejscem pracy?

Misją naszej firmy jest troska nie tylko o skórę, a realizujemy ją, dbając o nasze produkty, środowisko, lokalne społeczności i o pracowników, dzięki którym nasza organizacja tak dynamicznie się rozwija. Mocno stawiamy na rozwój i promocję osób wewnątrz organizacji, mamy niski wskaźnik odejść pracowników. Oferujemy przemyślany i dobrze skonstruowany pakiet benefitów takich, jak np. przedszkole firmowe działające nieprzerwanie od 2008 roku, dopłata do wypoczynku, premia roczna oraz gwiazdkowa czy bezpłatne wsparcie psychologiczne i doradztwo prawne oraz finansowe dla pracowników i członków najbliższej rodziny. Pracownicy otrzymują nowości produktowe i mają dostęp do sklepiku, w którym w bardzo korzystnych cenach można nabyć najlepsze na świecie produkty do pielęgnacji skóry.

  

Wiosna to czas nowości i zmian. Jakie są plany rozwoju fabryki na najbliższe miesiące i lata? Czego możemy się spodziewać w kontekście nowych inwestycji czy kierunków rozwoju produkcji?

Ukończenie rozbudowy otwiera nowy rozdział w historii BMP. Dzięki nowym mocom produkcyjnym i technologiom oraz kompetencjom i zaangażowaniu naszych pracowników staliśmy się centrum wdrażania innowacji do pielęgnacji twarzy i jesteśmy w stanie sprostać wzrostom naszego wolumenu. Rozpoczęliśmy też kolejną falę inwestycji w automatyzację, redukcję zużycia wody i energii oraz digitalizację.

I na koniec najważniejsze pytanie – używa Pani kremów NIVEA?

Tylko. Również moje dzieci i cała rodzina od rodzeństwa po dziadków ich używają od stóp do głów. Nasze kosmetyki rzeczywiście działają zgodnie z opisem na etykiecie, co wcale nie jest oczywiste. Natomiast surowce, opakowania i proces produkcji z roku na rok są coraz bardziej przyjazne dla środowiska, co potwierdza ocena CDP Triple A.