Witamy w MAJU! Najnowszy numer SUKCESU jest już dostępny 🌞 zapraszamy do lektury e-wydania najpopularniejszego magazynu lifestylowego o Poznaniu 🌞  

Organizator:

Dajemy ludziom spokój

05.09.2023 10:50:26

Podziel się

Zmiany w rozliczaniu składki zdrowotnej, rozliczanie tarcz covidowych czy komplikacje w zatrudnianiu obywateli Ukrainy. Między innymi z takimi problemami zmagają się ostatnio przedsiębiorcy. Przy wsparciu doświadczonych ekspertów ds. kadr i płac okazuje się jednak, że nie ma kwestii, których nie da się rozwiązać, a powierzając kadry i płace spółce MST Audit Services, można skupić się na zarządzaniu firmą i planowaniu jej rozwoju. – Pomagamy też w zakładaniu firm, przeprowadzając w spokoju przedsiębiorców przez najbardziej zawiłe procedury – mówi Anna Bochucińska, kierownik działu zajmującego się obsługą kadrowo-płacową.

ROZMAWIA: Anna Skoczek
ZDJĘCIE: Adobestock
[współpraca reklamowa]

Czy stworzenie działu kard poza własną firmą jest w ogóle możliwe?
Anna Bochucińska: Tak i staje się coraz bardziej popularne. Przy firmach zatrudniających do 200 osób jesteśmy w stanie działać całkowicie zdalnie, przy większych lepiej, jeśli oddelegujemy jednego z naszych ekspertów do pracy na miejscu. Wspólnie, w zależności od potrzeb, ustalamy wówczas zakres naszej pracy w siedzibie klienta.

Jakie są plusy przeniesienia obsługi kadrowo-płacowej do MST Audit Services?
Plusów jest naprawdę wiele. Oczywiście zajmujemy się typową obsługą kadrowo-płacową, czyli zakładamy i prowadzimy dokumentację pracowniczą, obliczamy i sporządzamy listy wynagrodzeń, naliczamy i sporządzamy deklaracje dla US, ZUS i PFRON, sprawozdania GUS itp. Ale oprócz tego zajmujemy się jeszcze obsługą osób prowadzących działalność gospodarczą, wspólników spółek. Jest to po prostu kompleksowa obsługa całej firmy.
Na życzenie klienta wspieramy procesy rekrutacyjne, pomagamy przy doborze kadry oraz przy zatrudnianiu pracowników, doradzamy najkorzystniejsze formy zatrudnienia. Bardzo istotnym czynnikiem dla właścicieli firm jest kwestia zachowania poufności w sprawach personalnych firmy. My jesteśmy jej gwarantem. Wszystkie dokumenty i informacje przekazywane są wyłącznie kierownikom jednostek lub osobom przez nie wskazanym.

Dlaczego jeszcze powierzenie Wam organizacji działu kadr jest dobrym rozwiązaniem?
To kwestia naszego doświadczenia i tego, że mamy możliwość konsultacji z najlepszymi ekspertami. Podam Pani taki przykład. Klient zwrócił się do nas w momencie przeprowadzanej kontroli. Okazało się, że osoba, która była jedynym udziałowcem firmy, była w niej dodatkowo zatrudniona i ZUS słusznie to podważył, nakazując inny tytuł oskładkowanie tej osoby. Dlaczego tak się stało? Ponieważ kadrowa w tej firmie nie znała przepisów dotyczących udziałowców w spółkach. Jedna osoba nie jest w stanie znać się na wszystkim. Natomiast nasi eksperci łączą doświadczenia z pracy w różnych firmach, z wielu dziedzin i różnych form prawnych. Mamy wsparcie w największej wielkopolskiej kancelarii prawnej Sowisło Topolewski Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych S.K.A., specjalizującej się między innymi w sprawach gospodarczych. To wszystko sprawia, że często firmy zgłaszają się do nas, kiedy trzeba rozwiązać trudny problem. Takich zleceń również się nie boimy. Poza tym wszystkim dysponujemy także specjalistycznym oprogramowaniem, którego zakup jest dla małych firm nieopłacalny albo stanowi bardzo duże obciążenie finansowe.

Czyli można powiedzieć, że jesteście oswojeni z różnymi kontrolami?
Firmy, które prowadzimy, od dłuższego czasu podchodzą do kontroli spokojniej. A jeśli chodzi o nowych klientów, sprawdzamy, w razie konieczności wyjaśniamy i korygujemy, wszystkie nieprawidłowości. Pozwala to uniknąć potencjalnych problemów. W ten sposób już od samego początku dajemy firmom bezpieczeństwo.

Tym bardziej że przepisy ciągle się zmieniają…
Teraz była to kwestia rocznego rozliczania składki zdrowotnej, skomplikowane bywa też zatrudnianie obcokrajowców. Mam tu na myśli obywateli Ukrainy, którzy częściowo przebywają w naszym kraju na prawie wojennym. Pamiętajmy, że jest teraz gorący okres, jeśli chodzi o rozliczanie pomocy dla firm z tarcz covidowych.

To wszystko jeszcze trwa?
Oczywiście. W tym temacie możemy pochwalić się wieloma sukcesami. Od momentu, kiedy pojawiły się możliwości pozyskania różnego rodzaju „tarcz covidowych”, występowaliśmy o środki dla naszych klientów i naszą dumą jest to, że wszystkich przeprowadziliśmy przez te procesy bez komplikacji. Rozliczyliśmy je, a dzięki temu, że śledziliśmy na bieżąco wszystkie zmiany w przepisach, nasi klienci nie mają problemów ze zwrotami pozyskanych środków. Mieliśmy już kontrolę w tym zakresie i wszystko przeszliśmy pomyślnie. W dalszym ciągu zresztą możemy pomagać nowym klientom, którzy zgłaszają się do nas z pytaniami dotyczącymi programów pomocowych.

Firmy mają z tym problem?
Tak. Pamiętajmy o tym, że pozyskanie pomocy było teoretycznie proste i wiele firm składało wnioski samodzielnie. Niestety, w międzyczasie ustawy były wielokrotnie nowelizowane i jeśli ktoś tego na bieżąco nie monitorował, może obawiać się konsekwencji w postaci konieczności zwrotu pozyskanych pieniędzy. W związku z tym czasami pozostaje nam niestety tylko przygotować firmę z wyprzedzeniem na ewentualny wydatek. W każdym przypadku pomagamy zmniejszać stres, pokazując, że nie ma sytuacji bez wyjścia.