Witamy w LIPCU! Najnowszy numer SUKCESU jest już dostępny 🌞 zapraszamy do lektury e-wydania najpopularniejszego magazynu lifestylowego o Poznaniu 🌞  

Organizator:

Dzielimy się tym, co dobre

Podziel się

Firma Hochland Polska obchodzi w tym roku 30-lecie istnienia na polskim rynku. Przez ten czas w sposób znaczący przyczyniła się do rozwoju rynku mleczarskiego, wykreowała szereg nowych kategorii produktowych i rozwinęła aktywną komunikację z konsumentami, wpływając na zmianę ich nawyków żywieniowych. Hochland jest w czołówce liderów na rynku markowych serów w Polsce. Koncentruje się na optymalizacji biznesu – zarówno po stronie operacyjnej: wydajności i kosztów zakładów produkcyjnych, jak i asortymentowej, o czym opowiada Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.

 

ROZMAWIA: Joanna Małecka
ZDJĘCIE: Archiwum prywatne
[współpraca reklamowa]

Jaka jest historia polskiego oddziału Hochland?
Jacek Wyrzykiewicz: Firma Hochland Polska oficjalnie powstała w 1993 roku, natomiast produkcję rozpoczęto w niej dwa lata później. Data rocznicy obecności na polskim rynku liczona jest od roku pomiędzy tymi dwoma wydarzeniami i dlatego właśnie w 2024 Hochland świętuje jubileusz 30-lecia w Polsce! Firma Hochland Polska przyczyniła się do rozwoju rynku mleczarskiego, wykreowała szereg nowych kategorii produktowych i rozwinęła aktywną komunikację z konsumentami, wpływając na zmianę ich nawyków żywieniowych. Do portfela marek dostępnych w Polsce należą najpopularniejsze sery – Hochland oraz Almette, które produkowane są w dwóch zakładach produkcyjnych: w Kaźmierzu i Węgrowie.

Jak Hochland świętuje jubileusz 30-lecia?
Zaplanowaliśmy dużą loterię konsumencką, jubileusz będziemy świętować także na Święcie Chleba i Sera w Kaźmierzu i Węgrowie oraz na Hochland Półmaratonie. Odbędzie się również wydarzenie prasowe dla mediów połączone z wielkim finałem wspomnianej loterii. Równolegle zadbaliśmy o nową identyfikację wizualną Hochland, która idealnie wpisuje się w najnowsze trendy, a jednocześnie czuć w niej tożsamość marki.

Ostatnio otrzymaliście nagrodę w kategorii „Rozwój Pracownika”. Czym wyróżniacie się jako pracodawca?
W firmie Hochland stwarzamy takie warunki pracy, aby odpowiadać zarówno na potrzeby młodszego pokolenia pracowników, ale jednocześnie kreować optymalne warunki pracy dla osób z dłuższym stażem. Cieszy nas nagroda przyznana w kategorii „Rozwój Pracownika”. Dajemy osobom zatrudnionym w firmie Hochland możliwość podnoszenia kompetencji zawodowych, jak i liderskich, poprzez dostęp zarówno do wewnętrznej platformy e-learningowej, ale również udział w szkoleniach zewnętrznych. Rocznie realizujemy nawet 400 szkoleń, co daje ponad 4700 godzin szkoleniowych. Tworzymy także programy rozwojowe w odpowiedzi na potrzeby biznesowe, takie jak wyróżnienia w konkursie „Pracodawca Jutra”, Akademia „First Time Line Manager”. Program ten przyczynił się do podniesienia kompetencji liderskich i w opinii samych uczestników, jak i ich przełożonych, przyniósł założony efekt.

Jak zmieniały się trendy sprzedażowe na przestrzeni lat?
Z pewnością chcemy koncentrować się na utrzymaniu pozycji jednego z liderów na rynku serów w Polsce i realizować politykę rozwoju firmy. Dlatego zdecydowaliśmy się na istotne i kompleksowe zmiany w wizerunku marki Hochland, które poprzedziliśmy gruntownymi badaniami konsumenckimi. Podjęliśmy decyzję o istotnych zmianach w identyfikacji wizualnej marki Hochland, aby wzmocnić rolę tzw. brand distinctive assets, czyli charakterystycznych zasobów marki, a także odświeżyć jej wizerunek przy jednoczesnym zachowaniu tożsamości. Jeśli chodzi o Almette, to koncentrujemy się na kontynuacji strategii rozwoju marki, która jest niekwestionowanym liderem w segmencie serków puszystych, zarówno jeśli chodzi o volumeny, ale też jakość, love brand. Wykorzystując siłę brandu i „leadership” w kategorii serków puszystych, z dużym sukcesem weszliśmy do segmentu serków wiejskich.

A zrównoważony rozwój?
Zrównoważony rozwój stanowi integralną część wszystkich obszarów funkcjonowania Hochland Polska. Jako firma produkcyjna mamy świadomość, że nasza działalność ma bezpośredni wpływ na stan środowiska. Jesteśmy dumni, że Forum Odpowiedzialnego Biznesu ponownie wyróżniło wszystkie zgłoszone przez nas działania z obszaru zrównoważonego rozwoju. Nasze dobre praktyki rynkowe obejmują projekty realizowane razem z pracownikami oraz partnerami biznesowymi. Wspólnie dążymy do zeroemisyjności, dbamy o ekoefektywność i dzielimy się tym, co dobre.

Jakie są cele firmy na najbliższe lata?
Z pewnością będziemy koncentrować się na utrzymaniu pozycji jednego z liderów na rynku serów w Polsce i realizować politykę rozwoju firmy. Chcemy oferować wysokiej jakości, doskonałe, zrównoważone produkty i usługi oraz budować rentowny wzrost w ramach Grupy Hochland. Naszym priorytetem jest także gospodarka obiegu zamkniętego i pozytywny wpływ na środowisko, aby chronić kolejne pokolenia, dzieci i wnuków. Plany inwestycyjne firmy na ten rok to także inwestycja w ludzi. Jesteśmy pracodawcą dbającym o pracowników, ich rozwój, dającym poczucie bezpieczeństwa i stabilności pracy.