MANUfaktura KAcpra
02.11.2021 12:35:06
Wszystko zaczęło się od poszukiwania odpowiedniej bluzy. Zawsze jednak było z nimi coś nie tak. Za duża, za mała, za krótka, a to kiepskiej jakości materiał… Po wielu miesiącach planowania Kacper Szymankiewicz postanowił rozpocząć produkcję własnych bluz pod marką MANUKA. Własne ubrania miały za zadanie nie tylko spełnić jego oczekiwania, ale także podbić serca potencjalnych klientów. Dzisiaj, po roku działalności, może śmiało powiedzieć, że mu się udało. Bluzy MANUKA trafiły już do setek klientów, którzy docenili jakość, wykonanie, obsługę i misję firmy.
ROZMAWIA: Klaudyna Bogurska-Matys
ZDJĘCIA: Archiwum MANUKA,
zdjęcie rozmówcy – Kuba Szopka www.kubaszopka.com
Dlaczego akurat produkcja bluz?
Od zawsze miałem problem z kupnem dobrej bluzy. Mam tutaj na myśli nie tylko jakość, ale także odpowiedni krój. Mam sportową sylwetkę i właśnie dlatego znalezienie takiej pasującej pod każdym względem było dla mnie nie lada wyzwaniem. Kiedy udało mi się znaleźć taką, która jakościowo i wizualnie bardzo mi się podobała, to niestety była dla mnie za duża albo miała za krótkie rękawy, albo fatalnie się układała lub po jednym praniu nie nadawała się już do noszenia.
Szukałem też bluzy, w której można pójść i do pracy, i na popołudniowe spotkanie ze znajomymi, i uprawiać sport. I właśnie z tego prostego powodu postanowiłem stworzyć własną markę odzieżową, która będzie produkowała bluzy z wysokiej jakości bawełny i dopracowane dosłownie w każdym calu. Wiedząc, jak bardzo sam jestem wymagający, chciałem stworzyć produkt, który spełniać będzie wszystkie moje oczekiwania. Zawiesiłem poprzeczkę wysoko…
I dzięki temu produkt odpowiada już setkom klientom MANUKA.
Taki był plan. Bluza z logo MANUKA nie tylko ładnie wygląda, ale jest wygodna i trwała – ponieważ wykonana jest z najlepszych materiałów.
Kiedy to się wszystko zaczęło?
Jeszcze przed pandemią w 2019 zapadła decyzja o stworzeniu własnej marki. Koniec z planowaniem – czas zaryzykować. I od tego momentu wszystko zaczęło się toczyć: szereg spotkań z grafikami, krawcowymi, dostawcami. Cały ten proces – a dokładnie jego ustalenie – trwał równo rok. Pracowaliśmy ciężko, by móc wystartować z naszym sklepem internetowym na początku grudnia 2020. Tuż przed pandemią…
A nazwa? MANUKA?
To skrót od Manufaktura Kacpra. Manufaktura – bo mamy nadzór nad każdym produktem, dopracowujemy każdy szczegół, a Kacper to po prostu moje imię (śmiech).
Przeglądając stronę MANUKA od samego początku czułam, że jest w tym głębsze przesłanie. Stawiacie nie tylko na wysoką jakość, ale także na bycie EKO.
Przyszło to w sposób bardzo naturalny. Wychowałem się w miejscowości otoczonej przez lasy i rodzinne spędzanie wolnego czasu w kojarzy mi się z zapachem lasu, zbieraniem grzybów i spacerami z psem.
W 2019 roku zapadła decyzja o dużej wycince lasów w Polsce – dla mnie to był bardzo ważny temat. Coraz częściej i głośniej zaczęto również mówić o śladzie węglowym i kryzysie klimatycznym, jaki nas czeka.
Dlatego nie zastanawiałem się długo i skontaktowałem się z fundacją „Fabryka tlenu”. W ramach naszej współpracy MANUKA ze sprzedaży każdego produktu przekazuje środki na posadzenie drzew. Cieszy mnie, że nasi klienci kupując bluzy – uczestniczą jednocześnie w tym „Zielonym Projekcie”.
Ale to nie wszystko.
Nasze produkty powstają tylko w Polsce i szyjemy je z dzianin posiadających certyfikat OEKO-TEX STANDARD 100. To certyfikat świadczący o jakości produktów tekstylnych i włókienniczych, które mają bezpośrednią styczność ze skórą człowieka. Produkty te są wolne od środków wpływających niekorzystnie na zdrowie ludzi. Używane przez nas kartony – oprócz tego, że są estetyczne – nadają się do recyclingu. Torby wysyłkowe są biodegradowalne. Jednym słowem – dbamy o środowisko!
Jakie produkty można już dzisiaj znaleźć w sklepie MANUKA?
Oferujemy w tej chwili trzy rodzaje bluz: hoodie PREMIUM collection, hoodie COLOR collection, crewneck SIMPLE collection. Jednak jako marka chcemy i będziemy się rozwijać. Pracujemy nad tym, by niedługo powiększyć kolekcję. Wiemy, że nasi najwierniejsi klienci utożsamili się już z marką i czekają na kolejne produkty naszej Manufaktury, co mnie osobiście niezmiernie cieszy. Bardzo nam zależy, żeby firma MANUKA kojarzona była z bardzo dobrym produktem i odpowiedzialnymi działaniami na rzecz środowiska, które są dla nas ważne. Dlatego mam nadzór nad całym procesem i osobiście kontaktuję się z klientami, by zebrać ich opinie nie tylko o produkcie, ale także o działaniu sklepu internetowego i obsłudze posprzedażowej.
Dla kogo jest bluza MANUKA?
Założeniem było, że będą to bluzy męskie, dopasowane do sylwetki. Jednak okazało się, że także panie pokochały nasze produkty. Bluzy są więc uniwersalne. Wśród naszych klientów są osoby młode i bardzo młode, ale również seniorzy ceniący sobie aktywny tryb życia i nienarzucającą się elegancję. Jednym słowem – każdy i w każdym wieku wygląda w nich dobrze!
Jakie ma Pan marzenia związane z firmą MANUKA?
Bardzo chcę, żeby MANUKA stała się poważnym i docenianym graczem na polskim rynku. Jakość i prokonsumenckie podejście zawsze jednak będą na pierwszym miejscu.
I tego Panu życzę! Bluzy są naprawdę piękne.
Dziękuję!