Organizator:

Szukamy otwartych umysłów

04.01.2021 10:47:55

Podziel się

Kiedy 15 lat temu rozpoczynała swoją pracę jako agent ubezpieczeniowy, nie przypuszczała, że będzie to Jej sposób na życie. Dzisiaj mówi, że była to najlepsza decyzja zawodowa w życiu. Jest ogromnie usatysfakcjonowana z osiągnięć, dba o blisko tysiąc stałych klientów, z którymi zbudowała długotrwałe relacje. Jolanta Jędruszczak, korzystając z wieloletniego doświadczenia w międzynarodowej firmie Unum, sama poszukuje pracowników do swojego zespołu. Podkreśla, że w pracy agenta najważniejsze są: otwartość na ludzi, chłonny umysł, przedsiębiorczość, umiejętność słuchania i chęć zdobywania wiedzy. Jak się okazuje, wcale nie trzeba mieć doświadczenia w ubezpieczeniach…

ROZMAWIA: Klaudyna Bogurska-Matys
ZDJĘCIA: Sławomir Brandt

Unum Życie TUiR S.A. jest częścią Grupy Unum, lidera w zakresie ochrony finansowej w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Grupa Unum działa już od ponad 170 lat, a w Polsce od ponad 20 lat. Ubezpieczenia oferowane przez firmę, to optymalne zabezpieczenie finansowe na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń. Nowym współpracownikom Unum daje wsparcie finansowe przez pierwsze dwa lata współpracy, aby kandydat mógł skoncentrować się na budowaniu portfela klientów i zdobywaniu wiedzy podczas szkoleń sprzedażowych. Jednym z wymagań rekrutacyjnych jest… brak doświadczenia w pracy w ubezpieczeniach.

To raczej rzadkość, że szuka się osób bez doświadczenia zawodowego.

Jolanta Jędruszczak, Koordynator Sekcji Sprzedaży: Unum wyróżnia się wyjątkowym podejściem zarówno do naszych klientów, jak i współpracowników. Zależy nam na tym, aby zbudować z klientem relację opartą na zaufaniu i związać się z nim na dłużej. Nie działamy szablonowo. Dlatego tak istotne jest dla nas rekrutowanie osób, które nie pracowały w ubezpieczeniach, są otwarte na nowe wyzwania i nową profesję. Mamy swoje standardy pracy i to je chcemy przekazywać nowym członkom zespołu. Opieramy się na określonym modelu sprzedaży i chcemy uczyć tego zawodu od podstaw. Proces rekrutacyjny jest dosyć wymagający i podzielony na kilka etapów. Po pierwsze – aplikuj. Po drugie – poznaj nas. Po trzecie – sprawdź.

Dlaczego warto pracować w Unum?

Już podczas rekrutacji kandydaci mogą poznać branżę oraz możliwości rozwoju w firmie. Chcemy mieć pewność, że osoby, z którymi nawiążemy współpracę, chcą czerpać z tych możliwości, są etyczne i zaangażowane. Szukamy ludzi, którzy są gotowi na założenie własnej działalności gospodarczej (tego wymaga polski ustawodawca), zostaną z nami na długo, razem z nami się rozwijając. Szukamy osób, które chcą dobrze zarabiać, ale też pracować z pasją. Chcemy mieć pewność, że razem będziemy osiągać sukcesy. Warto dodać, że firma w wyjątkowy sposób traktuje swoich współpracowników. Nie jesteśmy tylko samozatrudnionymi, mamy mnóstwo benefitów, wsparcie korporacyjne, cudowną atmosferę i przede wszystkim poczucie, że robimy coś wartościowego dla innych – naszych klientów.

Dlaczego akurat w tym zawodzie relacja z klientem jest taka ważna?

W swojej karierze poznałam setki osób, które swoje spotkanie z agentem pamiętają jak przez mgłę. Ktoś się z nimi spotkał, zaproponował polisę, a klient ją kupił. Polisa to nie jest zwykły produkt, powinna być dokładnie dopasowana. Dobrze, jak przewiduje możliwe zagrożenia w życiu klienta i je zabezpiecza. Klient oczywiście najlepiej ochroni swoją rodzinę sam i sam zaplanuje przyszłość swoją i swoich najbliższych. Nie zawsze jednak wystarczy mu czasu, nie zawsze dopisze zdrowie. Chronimy plany i marzenia klienta na wypadek, gdyby los przerwał mu możliwość ich realizacji. Naszą rolą jest dokładnie poznać marzenia i zarazem troski klientów. To ma wpływ na wybór odpowiedniego planu ubezpieczeniowego. Dlatego jedną z najcenniejszych umiejętności naszych współpracowników jest odpowiednie prowadzenie rozmowy, oparte na trzech wartościach: uważności, życzliwości i empatii.

Kto może pracować dla Unum?

Szukamy przede wszystkich osób, które mają otwarte umysły i lubią ludzi. Wymagane jest także wyższe wykształcenie, jednak nie preferujemy żadnego kierunku. Na pewno ważna jest wrodzona przedsiębiorczość. To duży atut. Nowych współpracowników szkolimy przez dwa lata i przez cały ten czas wspieramy ich finansowo i merytorycznie. Dzięki cyklowi szkoleń, uczymy ich odpowiedniego podejścia do klienta, uczulamy na to, jak należy z nim rozmawiać i jak o niego dbać.

Doświadczenie w sprzedaży jest wymagane?

Na pewno jest to spore ułatwienie, aczkolwiek nie jest to warunek wymagany. Konieczna za to jest otwartość na ludzi, nowe doświadczenia i wiedzę. Ta praca to spotkanie z drugim człowiekiem. Dlatego tak cenne są takie wartości, jak empatia, ale też cierpliwość, bo wszyscy, jako konsumenci, przecież tego oczekujemy.

Co najbardziej zaskakuje nowych współpracowników firmy Unum?

Przede wszystkim są zaskoczeni, że w tak szybkim czasie można zarobić dobre pieniądze. Często też przyznają, że nie do końca wierzyli, że w firmie będzie tak dobrze i bezpiecznie, jak obiecywano podczas rozmów rekrutacyjnych. Kandydatów na pewno zaskakuje złożoność procesu sprzedaży, dlatego doceniają szkolenia i wsparcie kolegów z zespołu. Na początku często mówimy: oczekuj nieoczekiwanego. Ta praca – tak jak klient – potrafi zaskoczyć, często bardzo pozytywnie. Indywidualne podejście do współpracowników i ich spraw także jest bardzo dobrze oceniane.

Co Pani lubi najbardziej w swojej pracy?

To, że jest ona taka prawdziwa i ludzka. Moja praca nigdy mnie nie rozczarowała. Nauczyłam się zadawania właściwych pytań, które pomagają mi poznać lepiej klientów i współpracowników. Doceniam, że mogę się ciągle rozwijać i że moje inicjatywy są wspieranie przez Unum. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że mam pracę, którą kocham, i która absolutnie nie jest nudna. Robię rzeczy ważne i potrzebne. Chronię ludzi i pomagam innym w najtrudniejszych momentach ich życia. Ta praca ma znaczenie.

Jolanta Jędruszczak
Koordynator Sekcji Sprzedaży
+48 603 736 018
jolanta.jedruszczak@unum.pl

Unum Życie TUiR S.A.
Oddział Poznań
ul. Pastelowa 12, 60-198 Poznań