Witamy w LIPCU! Najnowszy numer SUKCESU jest już dostępny 🌞 zapraszamy do lektury e-wydania najpopularniejszego magazynu lifestylowego o Poznaniu 🌞  

Organizator:

Wartości, które łączą biznesy

04.03.2024 12:20:34

Podziel się

Dwie agencje Webmetric oraz Up Blue połączyły siły i jeszcze skuteczniej promują swoich klientów w sieci. Eksperci z Webmetric mają czarny pas w pozycjonowaniu, projektowaniu stron i aplikacji, a Up Blue to jednostka specjalna od reklam w internecie. Ich wspólne doświadczenia, umiejętności i zaangażowanie przynoszą realne wzrosty sprzedaży ich klientom. Jak oni to robią? Zapytaliśmy Wojciecha Popielę, CEO Webmetric i Piotra Połczyńskiego, CEO Up Blue.

ROZMAWIA: Redakcja
ZDJĘCIE: Dorota Urbańska
[współpraca reklamowa]

Powiedzcie w kilku słowach, czym zajmują się Wasze agencje?
Wojciech Popiela: Skupiliśmy się na kilku komplementarnych obszarach związanych z produktami cyfrowymi (strony, sklepy i aplikacje). Kreujemy, badamy i projektujemy produkty cyfrowe, a następnie promujemy je poprzez pozycjonowanie. Działamy z dużymi markami (Agora, Neonail, Sygnity), jak i małymi przedsiębiorcami i startupami.

Piotr Połczyński: W Up Blue zajmujemy się zwiększeniem sprzedaży, generowaniem leadów oraz budowaniem wizerunku naszych klientów. Robimy to, realizując kampanie reklamowe w takich sieciach, jak: Google, Meta, Microsoft czy TikTok. Posiadamy również zaplecze analityczne i techniczne, dzięki któremu kompleksowe podejście do kampanii reklamowych w naszym wykonaniu nie jest jedynie chwytliwym hasłem. Podobnie jak Webmetric, realizujemy projekty dla globalnych graczy oraz lokalnych firm.

Na czym polega Wasze partnerstwo biznesowe – czym jest to połączenie sił?
WP: To nic innego jak wykorzystanie potencjału i umiejętności obu firm. Chcemy się uzupełniać i współdziałać przy projektach, które tego wymagają. Przede wszystkim chcemy być wsparciem dla naszych klientów, oferując im kompleksową usługę, która w dużym skrócie doprowadzi użytkownika na stronę, zachęci do zakupu i umożliwi jego łatwą i szybką finalizację. To partnerstwo ma przynieść realne wzrosty sprzedaży naszym klientom.

Skąd pomysł na współpracę? Od czego się zaczęło?
PP: Wszystko zaczęło się od tego, że realizując nawet najbardziej ambitne strategie reklamowe dla swoich klientów, niekiedy mieliśmy świadomość, że moglibyśmy zrobić więcej, lepiej i efektywniej. Rzecz sprowadza się do tego, że bardzo często strony internetowe naszych klientów nie są na tyle użyteczne, by bezproblemowo realizowały cel, w którym powstały. Weźmy za przykład sklep internetowy z atrakcyjną ofertą, przystępnymi cenami, ale dość skomplikowanym procesem zamówienia. Właśnie na etapie zamówienia wielu klientów, którzy już podjęli decyzję o zakupie, ostatecznie go nie zrealizowali. Mając dane na temat liczby straconych okazji, uznałem za konieczne nawiązanie współpracy z firmą zajmującą się UX i CRO. W tym celu zacząłem poszukiwania firmy ściśle wyspecjalizowanej w tych obszarach.

I znalazłeś.
WP: Wbrew pozorom, branża marketingu internetowego nie jest tak duża, wszyscy się znają. Jednak nie wszystkim jest po drodze. Przy pierwszym spotkaniu z Piotrem wiedzieliśmy, że nadajemy na tych samych falach, kierujemy się podobnymi wartościami w biznesie. Okazało się, że tak samo podchodzimy do naszych klientów, stawiając na partnerską współpracę i indywidualne podejście. Od problemu, przez poznanie biznesu, do zaprojektowania usługi „na miarę”. Nie idziemy na łatwiznę, chcemy robić dobrą robotę.

PP: Partnerskie podejście do klienta to podstawa, mimo że działamy głównie online, staramy się utrzymywać z naszymi klientami relacje na żywo. Z niektórymi mamy naprawdę długą historię współpracy i prywatnie się lubimy. Czasami jest tak, że zaczynamy z nowymi, niewielkimi firmami, które pod naszymi skrzydłami zmieniają się w gigantów. Aż miło patrzeć. Warto dodać, że tak samo jak Webmetric odrzucamy długie umowy z klientami, na które niestety często stawia rynek agencyjny. Nikogo nie trzymamy na siłę. Jeśli klienci nie będą zadowoleni z tego, co robimy, już po miesiącu mogą odejść i nie będziemy mieli im za złe… Tylko tak naprawdę procentowo niewielu klientów z nas rezygnuje (śmiech).

Dlaczego nie postawiliście na stworzenie nowych działów usługowych w Waszych firmach?
WP: Wybieramy drogę specjalizacji. Wolimy postawić na rozwój ekspercki obecnego zespołu i szlifować do perfekcji usługi, które już mamy. Są tacy, którzy chcą oferować wszystkie usługi dla wszystkich, a inni chcą specjalizować się w kilku i robić je naprawdę dobrze – należymy do drugiej grupy.

PP: Myślimy podobnie. Od ponad dekady zajmujemy się głównie Adsami i całym otoczeniem technicznym i merytorycznym z nim związanym. To bardzo angażuje, ale pozwala na utrzymywanie jakości przez długie lata. Gdybyśmy zaczynali teraz uczyć się zasad UX czy SEO, nie byłyby to od razu usługi na najwyższym poziomie, a dążenie do perfekcji mamy w DNA.

Co jest jeszcze dla Was ważne w pracy z klientem i w rozwoju biznesu?
WP: Transparentność. Stawiamy na jasne zasady współpracy, nie lubimy niedopowiedzeń. Są firmy, w których jeden specjalista SEO ma pod sobą nawet 150 klientów, przecież oczywiste jest, że miesięcznie nie poświęca nawet godziny na jednego klienta. U nas działa to inaczej. Regularnie raportujemy klientom nasze godziny pracy, na podstawie których wiedzą dokładnie, ile czasu specjalista spędził, nad czym i dlaczego. Niby wydaje się to błahe, ale w branży marketingu internetowego niewiele firm tak działa.

PP: Rozwój. Chcemy inwestować w naszych pracowników, ich wiedzę i umiejętności oraz tworzyć narzędzia, które pozwolą nam osiągać jeszcze lepsze efekty. Podążamy za technologią, wykorzystując możliwości, jakie daje nam AI – tworzymy własne modele, uczymy je poprzez import naszych danych – założeń i finalnych efektów. Te wszystkie działania podejmujemy, by osiągać dla naszych klientów najlepsze wyniki – chcemy rosnąć razem z nimi. Działając wspólnie z Webmetric, możemy działać jeszcze skuteczniej.

Bardzo dziękuję za rozmowę i trzymam kciuki za Waszą współpracę! Będę śledzić efekty.