Najnowszy numer SUKCESU już dostępny 🌞 Sukces po poznańsku to najpopularniejszy magazyn lifestylowy o Poznaniu 🌞  

Organizator:

Więcej niż księgowy

Podziel się

Bez dobrej obsługi księgowej nie poradzi sobie żadna firma. A jeśli dodatkowo księgowy doradzi, poprowadzi, wskaże drogę i zaopiekuje się swoim klientem, to mamy usługę doskonałą. Wszystko to odbywa się online, co pozwala zaoszczędzić czas, ale przede wszystkim skupić się na tym, co najważniejsze – na prowadzeniu firmy. Resztę możemy śmiało powierzyć im – marce Open Profit, za którą stoi profesjonalizm, fachowość, skuteczność i tych dwóch panów – Dominik Stacherski oraz Michał Drejling.

 

ROZMAWIA: Joanna Małecka-Wenz

ZDJĘCIA: Agata Jesse Obiektywnie

 

Skąd się znacie?

Michał Drejling: Poznaliśmy się w 2003 roku, a firmę prowadzimy od ponad 20 lat. Dominik jest księgowym, ja zajmuję się sprzedażą i marketingiem. Założyliśmy firmę, bo obaj chcieliśmy zaoferować klientom coś więcej niż tylko księgowość.

Dominik Stacherski: W zespole Open Profit poza nami pracuje prawie 30 osób, z czego 60 procent to księgowe i księgowi, kilka osób zajmuje się obsługą kadrowo-płacową, a pozostała grupa to specjaliści IT.

Jakie firmy obsługujecie?

MD: Obsługujemy ponad 350 klientów, są to przeważnie małe i mikroprzedsiębiorstwa. Wciąż mamy apetyt na więcej!

Dlaczego nie duże firmy?

DS: Bo z małymi podmiotami łatwiej się pracuje i można zbudować relacje, na których nam zależy. Jesteśmy po to, żeby pomóc firmom od początku, od samego założenia działalności, przez jej bieżące prowadzenie, po rozwój. Pracując z małymi firmami mamy kontakt bezpośrednio z przedsiębiorcą, co ułatwia przeprowadzenie wielu procesów.

MD: Pracowaliśmy z wieloma dużymi firmami, ale mocno nas to absorbowało i nie dawało możliwości skalowania biznesu. Dzięki temu, że mamy na to przestrzeń, jako jedni z pierwszych na rynku wprowadziliśmy narzędzie pozwalające na automatyzację procesów przesyłania do nas dokumentów, powiadamiania klientów o podatkach do zapłaty i innych. Wtedy było to coś zupełnie nowego, dzisiaj wiele firm pracuje, korzystając z tego typu narzędzi.

DS: Może dodam, że dzisiaj już praktycznie w ogóle nie pracujemy na dokumentach drukowanych, wszystko załatwiamy online. Jest jednak z nami wciąż jeden przesympatyczny przedsiębiorca, który co miesiąc dostarcza nam teczkę faktur. Serdecznie go z tego miejsca pozdrawiam.

Jak trafiają do Was klienci?

MD: Zdecydowana większość klientów trafia do nas dzięki reklamom w Internecie oraz dobremu pozycjonowaniu naszej strony internetowej w wyszukiwarkach. Wdrożyliśmy też program member get member, który polega na tym, że jeśli klient zarekomenduje nam kogoś do współpracy i podpiszemy umowę, to mamy dla rekomendującego nagrodę. To fajnie działa.

 

 

Biur księgowych jest w Poznaniu sporo. Co Was wyróżnia?

MD: W tej branży relacja klient – usługodawca zazwyczaj trwa latami. Jeśli ktoś ma księgowego czy księgową i dostaje dobrą usługę, to nie ma powodu do zmiany. Nasza usługa, chociaż wydaje się być oczywistą, do końca taka nie jest. Są firmy, które proponują różne rozwiązania w zakresie księgowo-płacowym. Niektórzy, tak jak my, pracują na relacjach, na bieżąco reagując na potrzeby klienta. Są firmy, które bazują wyłącznie na technologiach, a relacja schodzi na drugi plan.

DS: My prowadzimy naszych klientów, podpowiadamy im, jaki rodzaj działalności będzie dla nich najlepszy. W miarę rozwoju firm analizujemy aktualną sytuację i proponujemy nowe rozwiązania.

MD: To, co nas wyróżnia, to także merytoryczność. Cały zespół to osoby o bardzo wysokich kompetencjach. Te kompetencje obłożyliśmy technologią, którą kupiliśmy, a nie na odwrót. Korzystamy z nowoczesnych i sprawdzonych narzędzi, cały czas uzupełniając je o nowe rozwiązania. Mamy własną aplikację, która pozwala klientom kupować subskrypcje.

Na czym to polega?

MD: Jako pierwsi na rynku zaoferowaliśmy klientom cztery lata temu specjalną aplikację, która polega na tym, że można zasubskrybować usługę księgowości bez konieczności podpisywania umowy i bez konieczności jej wypowiedzenia. Klient korzysta z naszych usług tak długo, jak potrzebuje.

DS: Mamy też systemy, które wysyłają klientom powiadomienia, przypominając o pewnych czynnościach, więc nie ma możliwości pomyłki.

MD: Klienci wracają do nas z różnymi tematami. Zwracają się do nas z pytaniem o dofinansowanie, o pozyskiwanie środków na rozwój firmy. I chociaż nie leży to w zakresie naszych kompetencji, nie zostawiamy ich samym sobie. Polecamy miejsca czy osoby, które chętnie pomogą w tych tematach. Nasi opiekunowie klienta na koniec roku dodatkowo analizują swoje firmy pod kątem tego, jak zmieniał się ich biznes. I jeśli zmienił się w taki sposób, że dobrze by było podjąć rozmowy o formie opodatkowania na kolejny rok, to to po prostu robimy. Ostateczną decyzję zawsze podejmuje klient.

DS: Polski system podatkowy jest bardzo niestabilny. Zmiany w przepisach często wchodzą w życie przed rokiem fiskalnym, co przebudowuje cały dotychczasowy model podatkowy. Naszym zadaniem jest bieżąca analiza i reagowanie. Jeśli klient jest z nami szczery i uczciwy, to nawet w przypadku jakiegokolwiek kryzysu znajdujemy optymalne rozwiązania bez szkody dla niego i dla firmy. Od tego w końcu jesteśmy.