Organizator:

CityDiet – pomagamy w realizacji Twoich noworocznych postanowień

04.01.2021 11:51:33

Podziel się

Hasła krzyczące z ekranów, gazet i reklam: nowy rok – nowy Ty! Planowanie za pięć dwunasta noworocznego postanowienia, a zaraz potem widmo restrykcji. Znasz to? Czy to jest to, co mobilizuje Ciebie do zmiany? A może wcale nie trzeba zmieniać tak wiele? I wszystkiego na raz?

TEKST: Marta Rybko

ZDJĘCIA: Grupa MTP

Metoda małych kroków wydaje się być optymalna w porównaniu z nagłymi działaniami, które często kończą się niepowodzeniem. Małe kroki pozwalają iść do przodu, utrzymać tempo, przynoszą wymierne i długotrwałe efekty. Tu chodzi o naszą codzienność – o siłę na każdy dzień i funkcjonowanie bez bólu. Czy trzeba zmieniać wszystko? Co można zrobić od razu? Wraz z zespołem CityDiet – konceptu cateringu dietetycznego – przyjrzeliśmy się najczęstszym nawykom związanym z żywieniem i aktywnością fizyczną. To są bowiem główne czynniki wpływające na jakość naszego życia. Przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik zawierający znane i proste wskazówki, które możesz wdrożyć w dowolnej chwili. I to jest ich przewaga, która doprowadzi Ciebie do celu!

Zamień składniki na zdrowsze

Dziś w sklepach stacjonarnych i internetowych dostępnych jest szereg produktów, którymi możemy zastąpić na przykład zwykłą mąkę pszenną, makaron czy śmietanę. Lubisz pizzę? Wykonaj ciasto z mąki razowej. Zamiast majonezu do sałatki czy sosu – użyj jogurtu greckiego. Pozostaniesz fanem ziemniaków, jeśli zrezygnujesz z puree z masłem i śmietaną, a zaserwujesz na talerzu gotowane ziemniaki. Miłośnicy mięsnych obiadów mogą wybrać chude polędwiczki zamiast karkówki w pieczeni.

Postaw na inne formy gotowania

Potrawy smażone, w panierce czy tłuste sosy zabielane śmietaną lub zagęszczane mąką – mają swoje zdrowsze i smaczne wersje. Wystarczy przenieść obróbkę termiczną do piekarnika lub dusić w naczyniu żaroodpornym bez dodatkowego smażenia. Gotowanie na parze – jest szybkie i zdrowe – tego właśnie chcemy!

Nie spiesz się

Planując spożycie posiłku musisz (lub powinieneś) się zatrzymać, wcisnąć przycisk „pauza”. Zatem odłóż wszystko na bok i skup się na chwili. Jedz powoli, delektuj się smakiem każdego kęsa. Wolne spożywanie pokarmów powoduje, że jemy mniej, a jednocześnie szybciej czujemy się syci. Gdy nie czujesz już głodu, uczciwie powiedz sobie „dziękuję, STOP”. Spokojnie, lekki niedosyt nie wywoła u Ciebie wilczego apetytu. A kilkugodzinna przerwa do kolejnego posiłku wyjdzie Ci tylko na dobre.

Pij wodę i… kawę!

Woda wysokozmineralizowana pozwoli na uzupełnienie mikroelementów takich jak sód, magnez, wapń czy potas. Nie znajdziemy ich natomiast w napojach gazowanych typu cola, dosładzanych cukrem sokach owocowych oraz alkoholu. Pamiętaj także, że istnieją herbaty owocowe i ziołowe, lecz nie dosładzaj ich. Pij kawę! To bardzo zdrowy napój, który na stałe zagościł już w najnowszej piramidzie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej. Czasem można sobie także pozwolić na kieliszek dobrego wina, które będzie źródłem przeciwutleniaczy.

Nie podjadaj

Ta porada wiąże się z przerwą na jedzenie. Świadomie, w regularnych odstępach czasu i powoli spożywany posiłek pozwoli uniknąć podjadania. Skup się na 4–5 posiłkach i nie sięgaj po nic między nimi. To pozwoli organizmowi spokojnie wszystko strawić i odpocząć. Jeśli Ci to pomoże, umów się na lunch (choćby w postaci spotkania online) z koleżanką lub kolegą. Spędzicie wspólnie miłą chwilę i oderwiecie się od bieżących zadań – na taki moment w ciągu dnia warto będzie poczekać!

Rusz się!

Skoro małymi krokami, to… może raz na jakiś czas zrezygnuj z auta i przejdź się na przystanek autobusowy. Wysiądź wcześniej i pokonaj pieszo drogę do celu. Prawdziwych zim już (niemal) nie ma, więc sezonowa jazda na rowerze to przeszłość. Wystarczy odpowiednia odzież, serwis bicykla i… środek transportu – przyjemny, zdrowy – gotowy! Jeśli chodzenie do pracy czy sklepu to dla Ciebie żadna aktywność, wygospodaruj czas na spacer. Jeśli potrzebujesz się zmęczyć lub ciężko Ci się zmobilizować do ruchu, umów się z kimś na regularne ćwiczenia lub skorzystaj z tych prowadzonych online. Twój kręgosłup Ci za to podziękuje.

Pozwól dla siebie ugotować

Jeśli w kuchni dopadła Cię monotonia lub nie masz czasu na gotowanie – zostaw to nam! Postaw na catering dietetyczny, który zaoferuje zbilansowaną i urozmaiconą dietę. Poznaj szeroki wybór propozycji CityDiet: Stay Healthy (odporność), Meat & Vege, Vege, Vege & Fish, Gluten Free, Sport, Small Box, Your Individual CityDiet. Co wyróżnia CityDiet? To zespół profesjonalistów: dietetyk Anna Zięba z głową pełną pomysłów, z zapałem analizuje, liczy i bilansuje wszystkie składniki, a także fantastyczni i utytułowani kucharze: Tomasz Zdrenka zwycięzca prestiżowego konkursu branżowego o Kulinarny Puchar Polski i Tomasz Krzyżanowski oraz… cukiernicy: Mariusz Górecki i Jakub Ćwikliński, zwycięzcy Mistrzostw Polski w lodziarstwie, którzy każdego dnia wspinają się na kulinarne wyżyny dbając o niepowtarzalny smak, jakość i wygląd wszystkich dań. Spytasz, co robią cukiernicy w naszym teamie? Wyznajemy zasadę, że zdrowy i zbilansowany jadłospis nie wyklucza wkomponowanego weń deseru. Dlatego na Twoim talerzu znajdzie się puszysty sernik, brownie czy musy o smaku mango. A wszystko zdrowe, smaczne, różnorodne, zamknięte w biodegradowalnych pudełkach i dostarczone prosto pod Twoje drzwi.

Jeśli narobiliśmy Ci apetytu na zdrowie, potraktuj siódmą wskazówkę jako przepis na realizację noworocznych postanowień. Pomożemy Ci w wyborze diety i chętnie odpowiemy na pytania! www.citydietcatering.pl

www.citydietcatering.pl

CityDiet